diumenge, 9 de novembre del 2008

La meva amiga LL


 Fa unes setmanes que tinc una petita gran "okupa" a la finestra de la meva cuina. Es diu LL. Normalment no m'explica res, simplement em mira amb els seus ulls grans i metàl·lics silenciosament, esperant si faré algun moviment brusc que la farà moure's o trontollar una mica. 
La Ll no parla el meu idioma. Sembla tímida i una mica poruga, però a vegades em sorprèn quan comença a fer equilibrismes. Jo crec que en el fons és una acròbata!
El cap de setmana passat feia un espectacle per la vora de la torreta amb l'únic roser que encara sobreviu al pati de casa. L'endemà, el dilluns vaig deixar de veure-la, pensava que se n'havia anat a fer la volta al món. Jo la veritat és que l'hauria acompanyat amb molt de gust: els meus ulls es moren de ganes de veure nous horitzons, i els meus peus volen trepitjar des de la selva amazònica fins la sorra del Sàhara...Però va arribar el dissabte de nou, o sigui ahir, i sabeu qui vaig veure ben amagadeta al lateral de la finestra: la Ll.
Tota cofoia, prenent el sol com un guiri enmig de la platja sota un sol de justícia. A la Ll només li faltava el bikini, una cerveseta i unes olivetes per anar fent.

I qui és la Ll? 

A veure si ho endevineu...
(Aquestes dues fotos estan fetes amb una setmana de diferència)






És una llagosta. Un insecte que sempre m'ha produït un cert rebuig, suposo que és per les seves dimensions. En general els insectes petits no em produeixen un excés fàstic, si més no les aranyetes, les marietes, els escarabatets, etc. Alguns que em fan gràcia són els abellots, i m'encanten les libèl·lules, les trobo esplèndides, són helicòpters de brillants colors!

Per mi qualsevol animaló, per més petit que sigui, per més lleig o bonic que em sembli, és important. Procuro no matar cap bèstia, i no perquè sigui budista sinó perquè simplement qualsevol forma de vida és vida, i és quelcom especial i magnífic en ell/a mateix/a.

Fixeu-vos en tot allò que hi ha al vostre voltant: tot té alguna cosa especial, tot és bell a la seva manera!

Visca la bellesa, la vellesa, la lletjor, la diferència, ..., la vida/mort!

Hace unas semanas que tengo una pequeña grande "okupa" en la ventana de mi cocina. Se dice LL. Normalmente no me explica nada, simplemente me mira con sus ojos grandes y metálicos silenciosamente, esperando si haré algún movimiento brusco que la hará moverse o tambalearse un poco. 
Ll no habla mi idioma. Parece tímida y un poco miedosa, pero a veces me sorprende cuando empieza a hacer equilibrismos. Yo creo que en el fondo es una acróbata! 
El fin de semana pasado hacía un espectáculo por el borde de la maceta con el único rosal que todavía sobrevive en el patio de casa. Al día siguiente, el lunes dejé de verla, pensaba que se había ido a hacer la vuelta al mundo. Yo la verdad es que la habría acompañado con mucho gusto: mis ojos se mueren de ganas de ver nuevos horizontes, y mis pies quieren pisar desde la selva amazónica hasta la arena del Sáhara ... Pero llegó el sábado de nuevo, o sea ayer, y sabéis quien vi bien escondida en el lateral de la ventana: Ll. 
Toda orgullosa, tomando el sol como un "guiri" en medio de la playa bajo un sol de justicia. A Ll sólo le faltaba el bikini, una cervecita y unas aceitunas para ir haciendo. 

Y quien es Ll? 

A ver si lo adivináis ... 
(Estas dos fotos están hechas con una semana de diferencia) 

Es una langosta. Un insecto que siempre me ha producido un cierto rechazo, supongo que es por sus dimensiones. En general los insectos pequeños no me producen un exceso asco, al menos las arañitas, las mariquitas, los escarabajitos, etc. Algunos que me hacen grácia son los abejorros, y me encantan las libèlulas, las encuentro espléndidas, son helicópteros de brillantes colores! 

Para mi cualquier animalito, por más pequeño que sea, por más feo o bonito que me parezca, es importante. Procuro no matar a ninguna bestia, y no porque sea budista sino porque simplemente cualquier forma de vida es vida, y es algo especial y magnífico en el/ella mismo/a. 

Fijaos en todo lo que hay a vuestro alrededor: todo tiene algo especial, todo es bello a su manera! 

Viva la belleza, la vejez, la fealdad, la diferencia, ..., vida/ muerte!