diumenge, 21 de juny del 2009

Última sessió al Cineclub de Manresa: Segundo de Chomón




Avui he anat a veure una sessió molt especial al Cineclub  de Manresa, la ciutat on visc des de sempre. Era la última projecció de la temporada. I he pogut disfrutar d'algunes obres de Segundo de Chomón. Quina alegría poder veure l'Hotel el·lèctric...Avui he dit adéu a les entrades com aquesta, que podeu veure aquí al blog, ja que la pròxima temporada no començarà fins al setembre, suposo.

Aquí teniu un extret de la web del Cineclub, sobre la sessió d'avui:

"Quan es commemoren els 80 anys de la mort de Segundo de Chomón, el Cineclub Manresa i l’Escola de Música l’Esclat han volgut fer-se’n ressò.
Primer, veurem tres curtmetratges dirigits per Chomón entre els anys 1907 i 1908, amb música composada per Cristina Zafra i Laura Casaponsa, que interpretaran en directe pels alumnes de l’Esclat. 
A continuació, es projectarà el programa Chomón: màgies, pòcimes i fades que forma part del projecte “Sessions de Filmoteca” realitzat amb materials de la Filmoteca de Catalunya i gestionat per la Federació catalana de cinceclubs.
Aquest programa és un recull de vuit films amb elements màgics que neixen de l’eterna dualitat del bé i el mal. Van rodar-se quan el gènere de fantasmagories era molt popular i valorat. Hi trobem un munt d’ésser mítics: des de les fades que reparteixen flors primaverals i les fades serpentines, fins els terrors demoníacs, tot passant per comèdies embruixades, móns submarins i disbauxes d’esquelets sense sentit. Chomón en va ser en tots l’especialista de trucatges encara que només en dirigís quatre, perquè Ferdinand Zecca i Albert Capellani són els directors de la resta. La sessió, acompanyada amb música original d’en Josep Maria Baldomà, serà narrada en directe per l’Anna Reixach, tot recuperant un personatge molt habitual en els primers temps del cinema"

Primera part
  •  Electric Hotel (1908)
  •  Kiriki, acrobates japonais (1907)
  •  Les Lunatiques (1908)

Segona part
  • La fée printemps (1902)
  • L’antre de la sorciere (1906)
  • La légende du Fantôme (1908)
  • Le pied du mouton (1907)
  • Le pêcheur de perles (1907)
  • La maison ensorcelée (1908)
  • Le spectre rouge (1907)
  • Création de la serpentine (1908)
Hoy he ido a ver una sesión muy especial en el Cineclub de Manresa, la ciudad donde vivo desde siempre. Era la última proyección de la temporada. Y he podido disfrutar de algunas obras de Segundo de Chomón. Qué alegría poder ver el Hotel eléctrico ... Hoy he dicho adiós a las entradas como ésta, que podéis ver aquí en el blog, ya que la próxima temporada no empezará hasta septiembre, supongo. 

Aquí tenéis un extracto de la web del Cineclub, sobre la sesión de hoy: 

"Cuando se conmemoran los 80 años de la muerte de Segundo de Chomón, el Cineclub Manresa y la Escuela de Música l'Esclat han querido hacerse eco. 
Primero, veremos tres cortometrajes dirigidos por Chomón entre los años 1907 y 1908, con música compuesta por Cristina Zafra y Laura Casaponsa, que interpretarán en directo por los alumnos del Esclat. 
A continuación, se proyectará el programa Chomón: magias, pozimas y hadas que forma parte del proyecto "Sesiones de Filmoteca" realizado con materiales de la Filmoteca de Cataluña y gestionado por la Federación catalana de cinceclubs. 
Este programa es una recopilación de ocho films con elementos mágicos que nacen de la eterna dualidad del bien y el mal. Rodaron-cuando el género de fantasmagorías era muy popular y valorado. Encontramos un montón de seres míticos: desde las hadas que reparten flores primaverales y las hadas serpentinas, hasta los terrores demoníacos, pasando por comedias embrujadas, mundos submarinos y desenfreno de esqueletos sin sentido. Chomón fue en todos el especialista de trucajes aunque sólo dirigiera cuatro de estos, ya que Ferdinand Zecca y Albert Capellanía son los directores del resto. La sesión, acompañada con música original de Josep Maria Baldomà, será narrada en directo por Anna Reixach, recuperando un personaje muy habitual en los primeros tiempos del cine "