dilluns, 1 de juny del 2009

27è SALÓ INTERNACIONAL DEL CÒMIC DE BARCELONA







Aquest dissabte passat vaig anar al Saló del còmic, que enguany se celebrava del 29 de maig a l'1 de juny.Vaig poder veure algunes exposicions com: la mostra del projecte que va esdevenir "Arrugas" una novel·la gràfica de Paco Roca, la de Cálico Electrónico, alguns originals d'Alex Raymond (l'autor de Flash Gordon), una de la Victoria Francés ("Misty Circus"), una altra d'autors gallecs (Diego Blanco, Manel Cráneo, José Domingo, Alberto Guitián, Emma Ríos, Kiko da Silva, Iván Suárez, Alberto Vázquez...), una de Pasqual Ferry, una d'en Cels Piñol, una altra d'en Carlös, etc.

Vaig assistir a la xerrada "La nova animació subversiva" amb la presència de Niko i Raúl Escolano de Nickodemo (els creadors de Cálico Electrónico) i en Maikel d'El Jueves. No sé si va ser molt productiva o no, de fet, però vaig riure molt! També vaig anar passar-me per la de "Qui critíca als crítics?" que s'estava decantant cap al tema dels comentaris desagradables que algunes persones fan als seus blogs (vers als creadors del món del còmic) i als mateixos blogs d'aquests mateixos artistes. No podem controlar el que circula per internet, però si que podem destrïar entre la brossa. 


Després de fer un tomb per bastant "stands" vaig endur-me cap a casa quatre noves adquisicions:

1. La condesa sangrienta. (Text d'Alejandra Pizarnik i il·lustracions de Santiago Caruso). Una bellesa terrorífica brillantment il·lustrada per aquest jove autor (té la meva edat, je je) que em va fer una bonica dedicatòria. El meu primer llibre de l'editorial Libros del zorro rojo (edicions molt interessants i de qualitaaat!). Les imatges d'aquest llibre són com gravats molt detallats i acurats amb blanc i negre i un toc de vermell!

2. Papeles dispersos (Norma editorial). Un quadern d'esboços d'un dels meus autors preferits, el gallec Miguelanxo Prado. És l'autor de: Stratos, Tangencias, Trazo de tiza, el conte sense text sobre Pedro y el lobo, la pel·lícula d'animació De profundis, etc. M'encanta!

3. Gon de Tanaka. Una retroballa que em va transportar al passat de les mans de l'editorial La Cúpula.

4. The Cerdoboy, una aventura del cerdo sin poder. (Producció espanyola-francesa). Un fanzine que vaig adquirir a última hora, je je je.

A dormir...



Este sábado pasado fui al Saló del cómic, que este año se celebraba del 29 de mayo al 1 de junio. Pude ver algunas exposiciones como: la muestra del proyecto que se convirtió en "Arrugas" una novela gráfica de Paco Roca , la de Cálico Electrónico, algunos originales de Alex Raymond (el autor de Flash Gordon), una de la Victoria Francés ( "Misty Circus"), otra de autores gallegos (Diego Blanco, Manel Crane, José Domingo, Alberto Guitián, Emma Ríos, Kiko da Silva, Iván Suárez, Alberto Vázquez ...), una de Pasqual Ferry, una de Cels Piñol, otra de CarlÖs, etc. 

Asistí a la charla "La nueva animación subversiva" con la presencia de Niko y Raúl Escolano de Nickodemo (los creadores de Cálico Electrónico) y de Maikel de El Jueves. No sé si fue muy productiva o no, de hecho, pero reí mucho! También me pasé por la de "¿Quién critica a los críticos?" que se estaba decantando hacia el tema de los comentarios desagradables que algunas personas hacen en sus blogs (hacia los creadores del mundo del cómic) y en los mismos blogs de estos mismos artistas. No podemos controlar lo que circula por internet, pero si que podemos discernir entre la basura. 


Después de dar una vuelta por bastante "stands" me llevé hacia casa cuatro nuevas adquisiciones: 

1.
La condesa sangrienta. (Texto de Alejandra Pizarnik y ilustraciones de Santiago Caruso). Una belleza terrorífica brillantemente ilustrada por este joven autor (tiene mi edad, je je) que me hizo una bonita dedicatoria. Mi primer libro de la editorial Libros del zorro rojo (ediciones muy interesantes y de calidaad!). Las imágenes de este libro son como grabados muy detallados y cuidadosos con blanco y negro y un toque de rojo! 

2.
Papeles dispersos (Norma editorial). Un cuaderno de bocetos de uno de mis autores favoritos, el gallego Miguelanxo Prado. Es el autor de: Stratos, Tangencias, Trazo de tiza, el cuento sin texto sobre Pedro y el lobo, la película de animación De profundis, etc. Me encanta! 

3.
Gon de Tanaka. Un reencuentro que me transportó al pasado de las manos de la editorial La Cúpula. 

4. T
he Cerdoboy, una aventura del cerdo sin poder. (Producción española-francesa). Un fanzine que adquirí a última hora, je je je.

A dormir...