dimecres, 29 d’octubre del 2008

Tim Burton / Jan Švankmajer



Ei notícia d'última hora pels amants dels dibuixos animats: en Tim Burton farà una pel·lícula de dibuixos animats i imatge real sobre el clàssic d'Alícia al País de les Meravelles. Sembla ser que serà una producció de la Disney, i que la part d'animació serà feta amb 3D. S'estrenarà el 2010. Espero que sigui quelcom interessant, ja que no sóc massa de 3D ni de Disney, no són el meu fort. M'agrada veure coses diferents, amb personalitat, amb imaginació, on s'investigui tècnicament i artísticament, i m'agrada l'animació experimental, etc.
Em pregunto si Burton s'haurà inspirat en l'Alícia de Jan Švankmajer (un realitzador txec molt important i coneguten el món de l'animació, que treballa amb la tècnica de l'stop-motion), segur que si. Encara he de veure moltes coses d'aquest artista, i espero poder veure la seva Alice tota sensera, tot i que em produeix una mica de repulsió i angúnia segons quines coses que hi apareixen. Tot i així és molt interessant, és un bon animador i té una manera d'explicar les coses molt especial (donat que ve del Surrealisme). (Si cliqueu damunt el seu nom anireu a parar a la web oficial d'ell, i si cliqueu el d'Alice podreu veure un fragment d'aquest film seu).
Tornant a Tim Burton: des que vaig veure la seva Nightmare before Crhistmas sempre he anat seguint la seva trajectòria. Tinc dos llibres d'ell: "Tim Burton por Tom Burton" i "La melancólia muerte de chico ostra" ( que fa uns anys han editat també amb català i que és un recull de poemes amb dibuixos seus). En fi, aquí us passo un enllaç al que crec que va ser el seu primer curtmetratge: Vincent
De moment encara estic estudiant pas per pas la història dels dibuixos animats i m'estic posant al dia mica en mica, així que espero amb més calma posar-vos més links interessants. Aquí us deixo fins a la pròxima...Me'n vaig a fer nones!
Noticia de última hora para los amantes de los dibujos animados: Tim Burton hará una película de dibujos animados e imagen real sobre el clásico de "Alicia en el País de las Maravillas". Parece ser que será una producción de la Disney, y que la parte de animación será hecha con 3D. Se estrenará en 2010. Espero que sea algo interesante, ya que no soy demasiado de 3D ni de Disney, no son mi fuerte. Me gusta ver cosas diferentes, con personalidad, con imaginación, donde se investigue técnica y artísticamente, y me gusta la animación experimental, etc.
 
Me pregunto si Burton se habrá inspirado en Alicia de Jan Svankmajer (un realizador checo muy importante y conocido en el mundo de la animación, que trabaja con la técnica del stop-motion), seguro que sí. Todavía tengo que ver muchas cosas de este artista, y espero poder ver su "Alice" toda entera, aunque me produce un poco de repulsión y angustia según qué cosas que aparecen. Sin embargo es muy interesante, es un buen animador y tiene una manera de explicar las cosas muy especial (dado que viene del Surrealismo). 

Volviendo a Tim Burton: desde que vi su "Nightmare before Crhistmas" siempre he ido siguiendo su trayectoria. Tengo dos libros de él: "Tim Burton por Tim Burton" y "La melancólica muerte de chico ostra" (que hace unos años han editado también en catalán y que es una recopilación de poemas con dibujos suyos). En fin, aquí dejo un enlace al que creo que fue su primer cortometraje: Vincent. 

De momento aún estoy estudiando paso a paso la historia de los dibujos animados y me estoy poniendo al día poco a poco, así que espero con más calma poneros más links interesantes. Aquí os dejo hasta la próxima ... Me voy a la cama!